Sunday 18 May 2014

Unexpected things happened turned out to be LAKA-LAKA


Tempat: Giant, Tabuan Jaya, Sarawak
Masa: Sekitar 1600-1800
Tarikh: 15 Mei 2014

and holaaa amigos!!! kejadian harini memang tak dapat aku lupakan....
memang lawak gila bhai..kerana terasa kebodohan yang amat sangat kat situ...

lepas aku and the geng(katanya geng Multazimah..ehek..) habis shopping barang2 menjual, *almaklumlah projek keusahawanan, kami pergilah surau berdekatan memandangkan waktu asar dah nak habis.
Kebetulan depan surau tu ada penimbang berat. Ala.. yang masuk duit syiling doposen tu...
Tiba-tiba tergeraklah hati aku ni nak timbang berat, padahal baru seminggu lepas aku timbang pakai mesin yang sama gak..eheheheeee...tak puas hati ...kot kot ada perubahan turun 0.1 gram pon aku dah YAHOOO!!!

Lepas masuk doposen aku pun naiklah atas penimbang tu dengan buka kasutnya..kasut dah berapa gram tak termasuk baju lagi tau...(berkira gak)
aku pelik, musykil, hairan, sangsi dan perkataan yang seangkatan dengannya..
mula-mula naik nombor berat asal(secret..malu tite)..legalah juga..
tiba-tiba..
80...
90......
100.........
100+++..........

WHATTT!!! what the *^%#%&&*
aiiiii benda ni rosak seyh..aku dah cuba sebaiknya nak sedapkan hati aku yang gundah gulana, resah, gelisah, seriau......
aku cepat-cepat turun dari penimbang tu daripada aku kena sawan, meroyan tak tentu pasal lak
aku terus pergi kat kawan aku, Aina
"ehhh..penimbang tu pelik oooo"
aku tengok kawan aku tu dah tersengih-sengih macam kerang busuk kat situ,
eh, macam ada something wrong jek,
"memanglah pelik, dah Nur pijak sekali penimbang tu kat belakang tu,"

Seriously, time timbang tu jantung aku betul-betul nak terkeluo,
bila dapat tahu benda sebenar, sampai sekarang aku dok tersengih-sengih sorang-sorang...
BEWARE NUR, YOU REALLY MADE MY DAY!!! heehehehehe...
dahlah roomate aku seriau tengok aku gelak sorang-sorang sambil menaip...


No comments:

Post a Comment